Test: Bella 9000 Hybrid

Bella 9000 Hybrid
MANGLER LØFTERE: Platene over kokeapparat og vask mangler løftere som holder dem oppe. Derimot er det etter forholdene mye stuveplass i byssa.
IKKE BRA: Luken ned til propellhylse, pakkboks og lensepumpe må forbedres med ters og fremfor alt tilpasses slik at man kan åpne den.
HÅPLØS LØSNING: Slik må man gjøre det for å kunne åpne motorromsluken.
AKTERLUGAREN har god ståhøyde og en skikkelig køye. I dieselversjonen får man dessuten en ekstra soveplass.
AVSETTINGSPLASS: Ved hjelp av to kryssfinérskiver får man sårt tiltrengt benkeplass i byssa.
MERKELIG LØSNING: En mengde løse puter og ifyllingsplater gir tilgang til et åpent stuverom i akterkant av køya. Vi hadde foretrukket en fast køyebunn kun med åpning i akterkant. Glem ikke slingrekant nederst.

Må forandres

Bella 9000 Hybrid er den første nordiske turbåten med hybriddrift. Prisen og prestasjonene gjør hybridversjonen helt uaktuell. Med tradisjonell dieselløsning er den langt mer relevant for vanlig båtfolk – men også den fordrer en lang rekke praktiske forbedringer.

Publisert Sist oppdatert

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

99,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER