Messas råeste nyhet
Hydrolift presenterer sitt nye flaggskip på ”Sjøen for alle”. 90 knop skal farkosten være god for.
Hydrolift C-32 SUN vil bli avduket under åpningsdagen fredag 18 mars. Først ut er RR-utgaven, en råtøff og påkostet farkost.
Bygget i carbon og med 2 x Ilmor 725 (1450 hk) blir dette den råeste Hydrolift som noen gang er presentert, skriver Hydrolift i en pressemelding. Og det sier ikke så rent lite. Fredrikstad-verftet har bygget mye raskt og tøft gjennom mange år.
-Vi har jobbet med denne i et drøyt år nå. Målet er alltid å ha noe nytt på Lillestrøm-messa, sier Bård Eker som eier Hydrolift til Båtmagasinet.
”Billigbåten” Hydrolift SX22 som i dag vant designprisen ”Merket for god design” ble laget som et rimeligere Hydrolift-alternativ da finanskrisen herjet som verst. Nå avlyser Hydrolift finanskrisen med sitt nye flaggskip.
-Med største motoralternativ koster C-32 4,6 millioner. Ting går oppover, og vi avlyser herved finanskrisen. Dette er designmessig en båt for det sobre, avslappede elegante båtlivet. Men båten og kjøreegenskapene er laget for racing. Her kan man velge mellom nesten 100 knop, eller soling i tre knop, sier en alltid like entusiastisk Bård Eker.
Prisen på standardbåt med minste motoralternativ, Volvo Penta D6-370, havnet på 2,8 millioner kroner. Båten er bygget i carbonfiber, noe som trekker prisen opp. Med største motoralternativ havner prisen altså på 4,6 millioner, inkludert avgifter.
Nå jobbes det på spreng for å få båten klar til messa.
-Akkurat nå er det litt kaos. Men det er jo litt morsomt også, og vi kommer til å bli ferdige til messa åpner, garanterer Eker.
(16.02.2011)