PRAKTISK BÅTLIV: NY LADER

RASK JOBB: På denne båten gikk byttingen raskt og krevde kun enkelt håndverktøy.
SOLIDE SAKER: Den originale, bunnsolide Ellego-laderen er bygget for å vare. Men viftestøy og alder gjorde at vi ønsket et mer moderne lader.
KOBLINGSSKJEMA: Det viste seg at batterikretsene i båten ikke er skilt på moderne vis men har felles landstrømlading. Dermed hadde vi strengt talt ikke bruk for en tokanalslader.
MERKING: Begge 12V-kablene er svarte. Vi satte på pluss- og minusmerker.
ENKELT: Laderens veldimensjonerte teminaler takler kraftige batterikabler.
DISPLAY: NC-laderens display kan levere mange utfyllende data for batterihelse, lading og forbruk. Men displayet er montert på kortsiden av laderen, og i et såpass dypt skap er det ikke lett å lese av dataene. Det hadde vært suverent om displayet ...
DEMONTERING: Panelet foran laderen kunne lett fjernes. Båter som er bygget etter tradisjonelle teknikker uten store innerlinermoduler byr ofte på lettere tilgang til ellers utilgjengelige steder.

Bytt selv til moderne batterilader

God tilgang på strøm er lik trivsel i en turbåt. Lavere støy enn den jevne vifteduren fra en ivrig, men gammeldags batterilader er også bedre komfort. I tillegg er moderne, smarte ladere snille med batteriene.

Publisert Sist oppdatert

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

99,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER