Knut Frostad med ny jobb
Volvo Ocean Race-seileren skal skape nye salgsplattformer og skape interaktivitet mot brukerne for Navico.
Knut Frostad får en nestlederrolle i digital foretning og markedsføring i Navico, selskapet som har B&G, Simrad og Lowrance under sin paraply. Frostad har lang fartstid i Navico, og sittet i styret siden 2005, men vil nå ta en mer aktiv rolle. Den norske seileren har god kjennskap til produktene, og Navico leverte utstyret til VOR 65-båtene.
Knut Frostad er en legende i seilmiljøet, og også en anerkjent sjef, uttaler Navicos toppsjef, svenske Leif Ottosson.
Knut Frostad ledet to norske Volvo Ocean Race-lag, «Innovation Kværner» i 1997-1998 og «Djuice» i 2001-2002, og seilte også som mannskap på «Intrum Justitia» 1993-1994 og vaktsjef på «Team Brasil 1» i 2005-2006. Frostad var også reserve i OL i 1988 i windsurfing og deltok i OL i 1992 i Flying Dutchman.
Volvo Ocean Race team
Knut Frostad vil jobbe sammen med Jordi Neves i Navico. Jordi Neves utviklet den digitale plattform for Volvo Ocean Race og har en sterk bakgrunn fra IT. Neves vil lede Navicos merkevareledelse, digitale markedsføring, samt regional salg og foretningsmarkedsføring.
Både Knut Frostad og Jordi Neves vil jobbe på Navicos hovedkontor i London.
LES: Katamaraner er fremtiden, mener Knut Frostad