Greenline 40 SMART: Hele akterveggen kan åpnes slik at man får en sømløs overgang mellom akterdekk og styrhus. KONVENSJONELLE: Hovedmotorene er to Volvo Penta D3-220 som yter 220 hk hver. Det gir 40-foteren en toppfart rundt 20 knop. EL-DRIFTEN: Mellom dieselmotoren til venstre og det grå gearet til høyre, ligger el-motoren. ENKELT: Man styrer alt fra førerplassen, og valget mellom de to fremdriftssystemet gjør man enkelt med en bryter. Ved førerplassen er det også en monitor som gir oversikt over rekkevidden på el-drift. EKSTRA LADING: Store deler av taket består av solcelle- paneler som gir 1.800 watt direkte til batteriene. KONTROLL: I en el-båt må man ha full kontroll på lading, forbruk og sikringer. Velutviklet hybrid Veien frem til fullstendig el-drevne båter er lang. Men hybrid-løsninger som kombinerer fossil fremdrift med el-drift er en teknologi som har kommet betydelig lengre. Vi har prøvekjørt Greenline 40. Lars H. Lindén Publisert 01.08.2019 - 00:00 Sist oppdatert 12.08.2022 - 00:12 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post For å lese denne saken må du være abonnent Allerede abonnent? Logg inn her Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud: Digitalt månedsabonnement 99,- pr. måned BESTILL HER Digitaltårsabonnement 699,- pr. år BESTILL HER GullabonnementBlad og digital 949,- pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner BESTILL HER Allerede abonnent? Logg inn her Gå til Min side ✕ hybridbåt greenline 40 greenline elektrisk motor elbåt tester båter test bm201908 hybrid
ANNONSØRINNHOLD FRA NORSK LYSTBÅTDESTRUKSJON Brukt båtutstyr til rimelige priser Norsk Lystbåtdestruksjon på Skedsmo samler inn båtvrak og videreselger alt av verdi.
Test fra arkivet: Motorbåt mot seilbåt Hva er egentlig forskjellen på livet om bord i en motorbåt og i en seilbåt? Vi inviterte vårt søsterblad Båtliv for å teste seil versus motor. Seilas gikk om bord i en Beneteau Monte Carlo 37, mens Båtliv heiste seil på en Beneteau Oceanis 46 til samme pris. Bli med på turen!