Brukt Nimbus II Coupé Bruktbåttest Nimbus Max II Coupé Trond J. Hansen PØLSEBUBÅT: Litt respektløst kalles denne type båt, med midtmontert hytte, for pølsebubåter. Nimbus Max ble laget både som åpen daycruiser og med hytte. Legg merke til de store taklukene. Trond J. Hansen HYTTEBÅT: Nimbus Max II Coupé er en klassisk hyttebåt. Den har midtstilt styrehus med dører i begge ender og mye uteplass. Trond J. Hansen GJENNOMGANG: Vi ser at det er smale dollbord, men det gjør ingen ting. For på denne type båt er det dører både foran og akter i hytten. Trond J. Hansen MYE UTEPLASS: Det er mye uteplass både fremme og akter. Fremme bretter skroget seg litt utover og danner et voluminøst fordekk. Høye fribord gjør det trygt å bevege seg utendørs. Trond J. Hansen AKTERVEGG: Det er dør blide i akterveggen og fremme. Her er det lett å bevege seg fra den ene enden av båten til den andre. Trond J. Hansen BAKSETE: Det kan settes et dobbelt sete på motorkassen akter. Delene følger med båten, men tidligere eier har ikke brukt båten på en slik måte at han har hatt brukt for sete. Trond J. Hansen FIN FART: Båten holder en fin fart på rundt 28 knop, marsjfart cirka 24 knop. Motoren sitter i en kasse på akterdekk Trond J. Hansen OVERSIKT: Førermiljøet er helt greit med gode seter og fin sikt i alle retninger. Sidevinduet kan åpnes og det kan også de to taklukene. Bak setene fremme er det langsgående benker. Trond J. Hansen TYPISK: Innredningen er tradisjonell for denne type båt. Det er fører- og passasjersete og bak dem langsgående benker. Legg merke til gode håndrekker i taket Trond J. Hansen TYPISK: Innredningen er tradisjonell for denne type båt. Det er fører- og passasjersete og bak dem langsgående benker. Det er store takluker som kan åpnes. Trond J. Hansen FØRERMILJØ: Instrumenter er enkle og greit plassert. Trond J. Hansen PASSASJERSETE: Passasjeren har samme type sete som båtfører og foran er det et kartbord med gripetak. Det er uttak fra defroster ved begge vinduer. Trond J. Hansen MOTOR: Siden motoren sitter i en kasse med lokk på akterdekk, er det veldig enkelt å komme til for service. I testbåten er det en 160 hester, minste motoralternativ. Trond J. Hansen Helmax - til sitt bruk NIMBUS MAX BLE I SIN TID LAGET I TO VERSJONER, SOM ÅPEN SKJÆRGÅRDSJEEP OG MED MIDTHYTTE. SISTNEVNTE ER LITT RESPEKTLØST KALT PØLSEBUBÅTER. VI HAR TESTET EN AV DE FÅ I NORGE. Trond J. Hansen Publisert 01.08.2019 - 00:00 Sist oppdatert 11.08.2022 - 23:35 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post For å lese denne saken må du være abonnent Allerede abonnent? Logg inn her Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud: Digitalt månedsabonnement 99,- pr. måned BESTILL HER Digitaltårsabonnement 699,- pr. år BESTILL HER GullabonnementBlad og digital 949,- pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner BESTILL HER Allerede abonnent? Logg inn her Gå til Min side ✕ båter bm201908 tester nimbus max ii coupé nimbus test
ANNONSØRINNHOLD FRA NORSK LYSTBÅTDESTRUKSJON Brukt båtutstyr til rimelige priser Norsk Lystbåtdestruksjon på Skedsmo samler inn båtvrak og videreselger alt av verdi.
Test fra arkivet: Motorbåt mot seilbåt Hva er egentlig forskjellen på livet om bord i en motorbåt og i en seilbåt? Vi inviterte vårt søsterblad Båtliv for å teste seil versus motor. Seilas gikk om bord i en Beneteau Monte Carlo 37, mens Båtliv heiste seil på en Beneteau Oceanis 46 til samme pris. Bli med på turen!