GOLDFISH M12: Oslopolitiets nye RIB på Sjøen for Alle.
NORDKAPP 660 NOBLESSE: Baugen er butt, slik vi har sett på de siste modellene.

Litt nedgang i besøket på Sjøen for alle

26.820 besøkende fant veien til Sjøen for alle i år, ifølge arrangørene. Det er fem prosent ned fra i fjor.

Publisert Sist oppdatert

Sjøen for alle startet tirsdag med flere besøkende enn i fjor, men så falt antallet publikummere utover uka. Da messen stenge søndag kveld kunne arrangørene telle opp i alt 26.820 besøkende, sammenlignet med 28.310 i fjor.

Messearrangørene melder om godt besøk spesielt fra den eldre garde som kom for å se utstillingen av klassiske båter og mimre om gamle dager. Utstillingen med et trettitalls båter ble laget i samarbeid med Vest-Agder-museet og Oslofjordmuseet med god drahjelp fra Askeladden, CMB Classiske Motorbåter-Norge, Stormer Marine, Erik Brauner og Helge Duus.

Blandet

–      Sjøen for Alle er Norges største båt- og utstyrsmesse hvor publikum finner alt de trenger til båtlivet under ett og samme tak. Messeinnholdet er i seg selv suverent, men vi forsøker alltid å forgylle rammen rundt på best mulig måte for å favne om flere målgrupper, heter det i en pressemelding fra arrangørene.

Blant utstillerne var det litt blandete svar på spørsmålet om årets utstilling.  Lars E. Wardenær i Yamaha Scandinavia melder om salg på linje med foregående år, og særlig Merry Fisher 895 var populær. En av veteranene på standen til Erling Sande uttrykte skuffelse over besøket på årets messe. Tor Hjelle hos Brunswick Marine Norway ville regne litt på kost-nytte i etterkant av messen. Maritim (Norwegian Marine Supply) solgte seg tomme for badebrygger og SUP-brett på messen.

Båtliv la ut en rekke artikler fra Sjøen for alle, som er listet på siden av artikkelen her under fanen «Sjøen for alle».