Ny Cross 57 V MAX
Yamarin styler bowrider i V MAX-versjon
I 2020 relanserte Yamaha V Max på det europeiske markedet med fire såkalte V MAX SHO utenbordsmotorer. Nå har Yamaha-eide Yamarin stylet 57 BR i en egen V MAX-versjon.
Yamaha er fremfor alt en stor produsent av motorsykler, hvor
V MAX-navnet har sin opprinnelse. Etter mange års fravær, ble V MAX-navnet
reintrodusert på en ny serie med fire høyytelsesmotorer i 2020. Motorene var i
utgangspunktet utviklet for det store, amerikanske sportsfiskemarkedet, og skiller seg fra standard hvite eller blågrå Yamaha-modeller med sitt lett gjenkjennelige dekseldesign. Mange av oss forbinder den svarte og røde dekoren med den legendariske
jollemotoren 9,9 V-MAX. Den nye V MAX-serien består av motorer fra 90 til 175 hk, som etter flere år i USA ble godkjent også for det europeiske
markedet. Samtlige motorer i serien har høyere effekt enn den som modellbetegnelsen tradisjonelt
tilsier, med bedre akselerasjon og toppfart.
Egen versjon
Finske Yamarin skilte for en tid tilbake sin line-up med aluminiumbåter ut i en egen Cross-serie. Cross 57 V MAX er basert på bowrideren Cross 57 BR med aluminiumsskrog og glassfiber dekk. I V MAX-versjon vil den, foruten ny styling, bli solgt med V-MAX SHO-motorer.
Ifølge produsenten er den såkalte V MAX-edition godt utrustet, med vannskibøyle, underholdningspakke med forsterkere og høyttalere, Softdeck dørkmateriale og fortøyningspakke. Infotainment-systemet Q er utvidet med et overvåkningssystem som produsenten har kalt Q Guard som gjør det mulig å overvåke status på batteri, lensepumpe og så videre via telefonen.
Båten lanseres under Boot i Düsseldorf i slutten av denne uken.