Ny med Flybridge
Etter mer enn et tiår på markedet har Paragon 31 lansert et alternativ med flybridge.
Paragon 31 Flybridge har de samme fire interiørløsningene som cabin-utgaven. Forskjellen er at den nye båten har fått hva produsenten har fått hva de kaller flybridge, og derav navnevalget for denne modellen også. Men dette er ikke noen stor flybridge, om det egentlig kan kalles det. Targa har en tilsvarende løsning til sine båter, men der kaller de det jagerbro.
På flybridgen er det sitteplass for kanskje tre personer, med førerstol og en en annen stol som byr på en halvannen sitteplass. Det er lett å komme seg opp, uten at det må klatres på noen leider. På akterdekket er det maksimal overflateareal, og det er rikelig med oppbevaring både over og under dekk. Akterdekket har for øvrig valgfri sitteplass, med buter og bord som gjør det til et sosialt område for opptil seks-åtte personer. Båtmagasinet var om bord i båten da den hadde sin skandinaviske premiere på båtmessen i Gøteborg, og der var det en godt utstyrt førerplass på jagerbroa, for å kalle den det - med stor kartplotter, motordisplay, og joystick for fin-navigasjon.
Motoralternativene er fra enkelinstallasjon med 400 hetekrefter til dobbel med totalt 640 hestekrefter. Med en motor er det da Volvo Penta D6, og med to blir det D4. Nå er ikke dette første gang at det finnes en Paragon 31 med denne typen flybridge. Også modellen som kom for et tiår siden hadde en tilsvarende løsning. Men her er skroget 40 centimeter lenger og 10 centimeter høyere. Denne ekstra lengden skal forbedre sjøegenskapene ytterligere, samtidig som planingsterskelen er blitt bedre. Det er denne skrogforbedringen som gjør det mulig med dobbelinstallasjon i 31-foteren.