SKOLEOPPGAVE: Remi Ingemann Johnsen tegnet en elektrisk fritidsbåt som sin bachelor-oppgave. Ideen fikk han av Espen Øino. EL-UTFORDRING: Rekkevidden er avhengig av farten. Ved ti knop er rekkevidden 440 km. HAR TRUA: Industridesigner og båtbygger Bård har stor tro på elektriske båter. INSPIRASJON: Ideen fikk Johnsen av yachtdesigner Espen Øino. El-tender fra norsk ingeniør En fersk norsk ingeniør har tegnet sjøens Tesla. Industridesigner Bård Eker har stor tro på elektrisk framdrift for båter med lav fart og i lukkede farvann. Steinar Sund Publisert 26.10.2016 - 09:26 Sist oppdatert 12.10.2023 - 20:30 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post For å lese denne saken må du være abonnent Allerede abonnent? Logg inn her Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud: Digitalt månedsabonnement 99,- pr. måned BESTILL HER Digitaltårsabonnement 699,- pr. år BESTILL HER GullabonnementBlad og digital 949,- pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner BESTILL HER Allerede abonnent? Logg inn her Gå til Min side ✕ båter tender ingeniør elektrisitet
ANNONSØRINNHOLD FRA NORSK LYSTBÅTDESTRUKSJON Brukt båtutstyr til rimelige priser Norsk Lystbåtdestruksjon på Skedsmo samler inn båtvrak og videreselger alt av verdi.
Plus Vil gjøre foiling enklere og billigere Petter Mørland Pedersen i Lift Ocean utvikler et hydrofoilsystem som kan monteres på de fleste båter. Systemet er nå under uttesting i Oslofjorden.