PROPELLSPESIALIST: Båteieren ville ha ekspert til å vurdere skaden. Olle Terjesen i Winrace konstaterte skade på begge propellene som følge av sammenstøt med gjenstand i sjøen. Først da reagerte forsikringsselskapet. (FOTO: PRIVAT). TIL OSLO: Et Penta DPH-drev med to kontraroterende propeller ble sendt fra Lofoten til Oslo for kontrollmåling. ((FOTO: PRIVAT). AVSPIST: Det tok lang tid før selskapet aksepterte at propellskaden var påkjørsel av gjenstand i vann og ikke en skade som bare oppsto i drevet av seg selv, sier Kristian Mikalsen. Av regning på 85 000 kroner er det kun utbetalt 15 000 kroner. (FOTO: PRIVAT). TRAFF GJENSTAND: Kristian Mikalsen i Lofoten var på tur med sin Grandezza 30 OC da han fikk et kraftig dunk i hekk- og propellsystemet. Han er ikke i tvil om at han kjørte på en flytende gjenstand. (FOTO: PRIVAT). HJEMMEHAVN: Mikalsens Grandezza har hjemmehavn i Ballestad båthavn i Lofoten. (FOTO: PRIVAT). Sendte drevet 162 mil for fem timers jobb Står det så dårlig til med båtverkstedene i Nord-Norge at et Volvo Penta-drev må sendes 162 mil til Østlandet for sjekk av aksling og propeller?e Amund Rich. Løken Publisert 06.07.2022 - 00:00 Sist oppdatert 07.07.2022 - 13:43 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post For å lese denne saken må du være abonnent Allerede abonnent? Logg inn her Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud: Digitalt månedsabonnement 99,- pr. måned BESTILL HER Digitaltårsabonnement 699,- pr. år BESTILL HER GullabonnementBlad og digital 949,- pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner BESTILL HER Allerede abonnent? Logg inn her Gå til Min side ✕ volvo penta praktisk båtliv forsikring propell
ANNONSØRINNHOLD FRA NORSK LYSTBÅTDESTRUKSJON Brukt båtutstyr til rimelige priser Norsk Lystbåtdestruksjon på Skedsmo samler inn båtvrak og videreselger alt av verdi.
Plus Slik får du et godt båtliv hele året Gjør som vestlendingene og nordlendingene, la båtsesongen vare hele året.