Grand Banks Eastbay 44 Plantegninger SALONG: Klassisk utforming med masse plass og kvalitetsintrykk i toppklasse. Jan Hanchen Michelsen KLASSISK MOTORBÅT: Stort, vertikalt ratt og stor avstand mellom ratt, hendler og brytere viser at denne båten ikke er bygget for virkelig aktiv kusking. De ulike bryterpanelene kunne nok vært mer eleg Jan Hanchen Michelsen HØYT OPPE: Den lave dørken gjør at førerposisjonen er hevet og fothvilere må til. Vi hadde foretrukket en mer konvensjonell løsning. Jan Hanchen Michelsen MASKINROM: Hele akterdekket heves hydraulisk. En liten «luke i luken» gir rask adgang til oljesjekk. Også filtre og lensepumpe er meget lett tilgjengelige i det ryddige maskinrommet. IPS 600 er foreløpig eneste alternativ. Jan Hanchen Michelsen BABORD SIDELUGAR: Denne største av de to gjestelugarene er meget innbydende. Merk dekoren på bakveggen. Jan Hanchen Michelsen REDERLUGAR: Også i forpiggen er layouten tradisjonell, bortsett fra at plassen er mye bedre enn selv et vidvinkelbilde gir inntrykk av. Jan Hanchen Michelsen ETT AV TO: Begge baderommene har dusjkabinett, men det er ikke direkte inngang fra rederlugaren. På bildet ser vi babord bad. Jan Hanchen Michelsen LUFTIG: Også badet på styrbord side er romslig og meget komfortabelt. Jan Hanchen Michelsen PANTRY: På testbåten var pantryseksjonen montert bak førerposisjonen. På en båt som brukes slik nordmenn gjerne ønsker bør enkelte smådetaljer endres. Jan Hanchen Michelsen AKTERDØR. Grand Banks var valgt en svært så tradisjonell løsning for døren ut på akterdekket. Den foldbare teakdøren er vakkert bygget. Jan Hanchen Michelsen ANTISKLI: Fordekket er enormt og teaken klokt nok begrenset til akterdekket. På sikt vurderer Grand Banks å ta i bruk alternative materialer til Burma-teaken, selv om materialene skal være sertifisert Jan Hanchen Michelsen BRED TRAPP: Nedgangen til lugarseksjonen. Jan Hanchen Michelsen LINJELEKKER: Designet er åpenbart inspirert av klassiske motorkryssere fra New England. Jan Hanchen Michelsen ELEKTRISKE VINDUER. Både sidevinduene og det største aktervinduer kan senkes helt ned. Jan Hanchen Michelsen HAVGÅENDE: Med klasse A-sertifisering er og 2200 liters dieseltanker er Grand Banks Eastbay 44 en ekte havkrysser. Jan Hanchen Michelsen SKANDEKK: Brede sideganger og høye, trygge rekker gjør det lett å bevege seg rundt på båten, også i høy fart. Jan Hanchen Michelsen HAVGÅENDE: Med klasse A-sertifisering er og 2200 liters dieseltanker er Grand Banks Eastbay 44 en ekte havkrysser. Jan Hanchen Michelsen Sofistikert havkrysser Grand Banks Eastbay 44 er svært elegant og temmelig rask. I tillegg er nyheten en ekte, havgående luksuscruiser. Slik skapes en nokså unik båt. Men herligheten koster. Jan Hanchen Michelsen Publisert 26.02.2018 - 14:38 Sist oppdatert 07.12.2022 - 00:23 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post For å lese denne saken må du være abonnent Allerede abonnent? Logg inn her Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud: Digitalt månedsabonnement 99,- pr. måned BESTILL HER Digitaltårsabonnement 699,- pr. år BESTILL HER GullabonnementBlad og digital 949,- pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner BESTILL HER Allerede abonnent? Logg inn her Gå til Min side ✕ turbåt test prøvekjøring luksus yacht grand banks eastbay 44 grand banks båttester bl201803 tester
ANNONSØRINNHOLD FRA NORSK LYSTBÅTDESTRUKSJON Brukt båtutstyr til rimelige priser Norsk Lystbåtdestruksjon på Skedsmo samler inn båtvrak og videreselger alt av verdi.
Yamaha lanserer ny generasjon elmotorer Yamaha lanserer neste generasjons HARMO elektriske påhengsmotorer, utstyrt med HelmMaster EX-integrasjon og forbedret smart teknologi.